دفتر کوچک نوشته های من

دفتر خاطرات من

اینجا دفتر خاطرات منه. دنبال نظر دادن نباشید چون بسته س. اگر دنبال مطالب بدرد بخور می گردین تو بخش داستان مطالب جالبی گرد آوری کردم.

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۲۴ دی ۰۱ ، ۲۱:۱۵ برف
پیوندهای روزانه

چند دست نوشته از شهید آوینی

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ
یادم آمد که چه می خواستم بنویسم. سپیده چندروز پیش داشت برای درسش اسلاید نثر عرفانی درست می کرد. برای متن های عرفانی معاصر بهش نوشته های شهید آوینی و شهیدچمران رو پیشنهاد دادم.
نوشته های شهید چمران رو تا حدودی خوانده بودم اما شهید آوینی رو نه. یه دست نوشته از این شهید بزرگوار ته اسلایدش آورده بود که من رو وادار کرد برم سراغ سایت شهید آوینی و چندتا از دست نوشته ای ایشون رو بردادم
 پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان، مارا با خود برده است و شهدا مانده اند. (شهید آوینی)
 آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست پس برادر خوبم، برای جانبازی در راه آرمان ها یاد بگیر که در این سیاره رنج، صبور ترین انسان ها باشی (شهید آوینی) 
 ای شهید، ای آنکه برکرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش (شهید آوینی)
 جاذبه خاک به ماندن می خواند،  و آن عهد باطنی، به رفتن. . .   . عقل به ماندن می خواند. و عشق به رفتن. . . و این هردو را خداوند آفریده است تا وجود انسان، در آوراگی و حیرت میان عقل و عشق معنا شود. (شهید آوینی)
 ای شقایق های آتش گرفته دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را برخود دارد. آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سروده شهادت بسراید؟(شهید آوینی)
 به نام او نصیحت کردن دیگران برای کسی که خود محتاج نصیحت است چه فایده ای می تواند داشته باشد> رطب خورده منع رطب کی کند؟ با این حال، چون اصرار ورزیده ای پندی را که خود بیش از تو نیازمند آن هستم برایت می نویسم: هرگز جز برای خدا کاری مکن (شهید آوینی)
 اینم لینک دست نوشته های ایشون http://aviny.com/Album/defa-moghadas/Shakhes/aviny/DAST_NEVESHTEH/page01.aspx
۹۲/۰۱/۱۷
من